Noniin, olen palannut karibialta ja loma oli kiva, kiitos kysymästä. Jälleen on aika palata vitutuksen pariin ja olenkin pitkään pohtinut että hyvä alkaa kirjoittamaan heti loman jälkeen, ettei asiat taas kasaannu, sillä niitä mielessä pyöriviä asioita tuli HETI kuin astuin lennolle jossa luki Helsinky.

Alotetaan vaikka näistä mielensäpahoittajista. Meillä on pitkään ollut muutoksen tuulet ilmassa työpaikalla ja epävarmuutta on ollut ja paljon. Työntekijöiden infoaminen on jätetty minimiin ja puskaradio meininki on ollut kovaa. Kuitenkin asioilla on tapana järjestyä ja niin kävi myös työpaikallamme. Uudet tittelit, työtehtävät, alueet, vastuut ja muut paskat on jaettu.

Aina joku pahoittaa mielensä.

Se nyt on sanomattakin selvää kun kaikki aloitetaan puhtaalta pöydältä, edessä on vaikeita valintoja ja päätöksiä. Tällä kertaa minulle kuitenkin nämä valinnat ja päätökset olivat suotuisia ja arpaonni työn suhteen lykästi. Sain enemmän tekemistä ja isomman palkan, sehän sopii. Vaihdan työaluetta ja valitettavasti alue johon tulen saapumaan, työntekijät jotka ovat ns. alaisiani eivät todellakaan minua innolla odota sillä he ovat minulle vihaisia siitä että sain vastaavan paikan ja he toimivat minun allani. Lauseet, joita olen kuullut nimitykseni jälkeen: "Minähän en sinua sitten kumarra" "Haistappa paska" "Rajota nyt vähän " " Mitäs oot tommonen esimiesten lellikki " yms.

Lista on loputon, enkä edes valehtele. Onnitteluja ei kauheasti ole satanut, miksipä sitä onnittelemaan kun itseä ei valittu ?

Se että minulta vaaditaan tiettyjä asioita jotka kuuluvat työtehtäviini ja minun tulee ne hoitaa, olen aloittanut työni innolla eli suoraan sanoen uusi työtehtäväni alkaa 2 viikon kuluttua, mutta olen jo alkanut vähän suunnittelemaan ja kyselemään asioiden perään, jottei laskeutuminen uudelle alueelle tule ihan puskista. No se mitä kuitenkin nyt on tapahtunut, olen vain kuullut vittuilua ja haukkumista. En saa tiedustella alueella tekeviltä henkilöiltä mitään, jotteivat he suivaannu siitä että otan asioita haltuuni. Itseäni mikään muu ei vituta niin paljon kuin se että asioita jätetään hoitamatta tai että kukaa ei osoita mitään oma-aloitteisuutta tai mielenkiintoa mitään kohtaan. Saamattomuus, laiskuus ja katkeruus.

En ole ottanut itseeni mistään näistä haukuista tai tästä mielettömästä "kannustuksesta" mitä olen saanut. Täytyy kuitenkin myöntää, että kyllä se harmittaa miten ihmiset suhtautuvat niin negatiivisesti asiaan. Itselläni ei ole mitään omatunnontuskia siitä miten työni hoidan, tiedän tehneeni sen hyvin ja olevani ahkera, ei minua muuten olisi valittu.

Mutta kuitenkin minun saavutukseni urallani, eivät ole keneltäkään pois. Suoraansanoen vituttaa ihmiset, jotka eivät voi olla iloisia toisen puolesta, onnitella ja kannustaa. Ihmettelen, etten ole muuttunut jo muiden mukana valittavaksi paskaksi, sitä toki olen kyllä, mutta aivan eri suhteella. En iki maailmassa oikeasti olisi tässä työssä, ellen tästä pitäisi tai tykkäisi. On paljon kohtia joista en pidä, joista valitan ja marmatan kokoajan, mutta ne ovat asioita joita voi korjata ja valittamalla kaikki paranee eikö totta? Mutta pääpointtina se, että ihmiset jotka valittavat työstä, omasta kohtelusta, esimiesten toiminnasta yms, eivät kuitenkaan tee asialle mitään ja purkavat sen meille muille työntekijöille ja luovat mieletöntä negatiivistä työympäristöä. Aina löytyy ovi, josta pääsee pois. Kaikkia ei tarvitse miellyttää, kaikista ei tarvitse tykätä mutta kaikkien kanssa pitää pystyä työskennellä.

 

Näihin ajatuksiin päätän tämän postauksen, ehkä hieman haikeilla fiiliksillä tätäkin kirjotin. Palataan normaaliin vitutuksiin seuraavassa sitten kunnolla :)

<3MM